Ung och bortskämd?

Jag har sätt alla de 3 avsnitten av Ung och bortskämd men har sett de i ett svep på datorn för jag har missat när de gått på tv. Till en början blev jag bara irriterad på alla som var med där, att de var puckade och inte klarade något själv. Visst tycker jag så fortfarande men det är inte barnen/ungdomarna jag är irriterad på utan deras föräldrar som faktiskt låtit det bli på det här sättet, aldrig låtit sina barn prova att göra något. För barn är bara ivägen och kan inget, det är då bättre att göra allt själv. Eller?
Vad hade hänt om barnen fått städa sina rum, hjälpt till att laga mat osv. Då hade inte familjen behövt skämma ut sig så på tv.


( Bilden är ett år gammal, crazy)
Men men. Nu ska jag väl inte klaga, men de är värt att tänka på. Det är synd om alla som är med. De kommer bli ihågkomna som de som inte kan något. Hur kul är det ? Lika kul som att ha en "big brother"- stämpel antagligen.

Nu är det hopp isäng som gäller om det ska finnas en chan att orka upp imorgon. Då snön ska komma,.
Krambanan.

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0