Att du tänker på mig värmer!!

Igår var jag sjuk så jag gjorde inte så mkt mer än att åka till Vällingby å sedan på kvällen äta chips med Malin.

Idag när jag satt i vardagsrummet så ringde mobiolen som var på mitt rum å jag springer dit för att hoppas på att hinna svara vilket jag gör och blir så himla glad för det är Pia som ringer mig!! har inte velat ringa henne eftersom alla nya rutiner å allt med bebisen ska vara i första rum. Blev så glad när hon ringde:D gjorde min dag!! Ska hälsa till alla som känner Pia !!
Jag ska snart åka till Vällingby för att fika med Emma å sedan blir de träning med Malin å Eric:)

puss å kram

Fredeag :) nu är det helg!

Igår var det jobb som hägrade mellan 07.30-15.00. Sedan blev det vällingby direkt efter å träffade då Emma å Eric. Blev kvar så handlade lite med Cornelia innan vi fixade inför PEPP-PIZZAN!! Vi var 10st som åt tillsammans, riktigt mysigt!
När vi sedan splittrade oss så gick jag å mötte Eric, Adam och sedan kom Fanny till oss på Baron. Blev en bra kväll men jag somnade gått hemma vid 23, så skönt. Har sovit i typ 10 timmar inatt, så skönt. Men jag vakande idag å mår inte helt 100 så de blir ingen träning för mig idag.

Puss å kram

Torsdag!

Har idag jobbat mellan 8-16.30 på ett dagis i kista. det var riktigt roligt! Men när jag satt på bussen mot Vällingby så var jag riktigt trött å det är inte så konstigt med tanke på att jag typ sovit dåligt å inte så mkt mer än 5h. Åkte till kyrkan och mötte Eric, Jonna och massa andra. Snackade lite, såg filmen vi spelade in i somras och så. Sedan tog jag med mig Eric och handlade lite innan vi gick å tränade på sats:) Eric köpte kort så nu ska han bli lika inbiten som jag :P Efter de så skulle vi handla ett busskort till mig och då stöter vi på Jonny, Malin, Astrid,David, Thomas och Carro. Eric å jag gick sedan å åt middag å nu ska jag duscha för klockan ringer 05.30 imorgon..KUL:P

Började i skiten å blev riktigt bra tillslut

Att väckas kl 7 av att mobilen får en knäpp å tar emot inställnings sms är inte så kul men vad gör man`? inte så mkt. Ialla fall sedan vid 9 ringer Malin å jag prata med henne ett tag när hon är på väg till jobbet.
Sedan så gör jag mig i ordning för att åka till Vällingby å lämna Joels mobil + väska på lagning, vilket jag gojrde. Gick även förbi i kyrkan å sa Hej. Sedan träffade jag även Frida som jag är gammal vän men, har inte sätt henne på 3år så va kul. Sedna införskffade jag en ny mobil till mig själv som kommer i nästa vecka:)!! Som jag längtar!!
Åkte hem och fixade lite.. Tillbaka till kyrkan å efter de fika med Madde mellan 16-19, underbart :)
Hem och chilla.
Ska snart sova för det är uppstigning kl 6 imorgon för dagisvik. väntar i Kista med start kl 08.00. Måstehitta dit oxå:P

puss å kram

Min mobil tar inte emot SMS!! jag kan inte skicka heller

Fan säger jag bara!!

Pappa 53, grattis!!

Idag fyller min kära pappa år!! Eftersom han började jobba idag, första dagen efter 4 veckors semester så får vi fira honom senare ikväll skulle jag tro att de blir. Inhandla pappas paket och slog in de idag. Har även hunnit städa,tvätta å slängt sopor. Duktiga jag!!
Det ända som står kvar på dagsschemat är Yoga, kommer vara en lustig syn då jag är så osmidig osv. Men det ska tydligen vara bra så jag hoppas på de, ska ge de en chans iallafall:)

Ny vecka imorgon, nu blir det 35

Var på min lillkusins kalas idag, hela 2år blir hon. Stor blir även hon. Vi var där å åt tårta, drack läsk, kollade på tomten och hoppa studsmatta, som barn igen :P
Vi åkte sedan hem och jag och jag packade för att träna. Blev pumpning på gymmet av hela kroppen :) Sedan hem och grilla. Efter de har jag inte gjort så mkt..

V35:
Måndag: Städa hemma, Yoga
Tisdag: Jobba i kyrkan 10-16, Träna
Onsdag:
Torsdag: Ev. jobba på Ekbacken
Fredag: Ev. jobba på Ekbacken
Helg:

03.47

När jag slår på mobilen imorse så har jag ett mobilsvar som är inringt 03.47. Lyssnar av det och kan verkligen inte säga vem det är. Tar det inte så seriöst heller men skulle ju vara kul å veta vem det är man jag vet inte hur man gör de. Eftersom mobilen var avstängd står inte numret där och kan man kolla de på något annat sätt??

jaha

Har spenderat mycket tid de senaste dagarna i kyrkan med att förbereda inför konfirmationen i imorgon:) Det kommer bli bra:D

Idag var jag där och hjälpte Jonna lite med utställningen som skabefinnas i vapenhuset. Jag fick ett paket som var inslaget i Tom & Jerry papper och i det var det en jättefin kattpenna:) haha Blev så glad:)
Efter kyrkan blev det lunch med lite vänner innan jag och Sanna gick runt i centrum för att hitta något till imorogn. Sanna hittade lite saker men jag hittade inget så kul va de.

Nu blir de chill..:)

Herre min Gud

Ja så skulle jag kunna sammanfatta denna dag som nu snart är förbi.

Jag vaknade innan min klocka hade ringt idag. Var klarvaken redan vid 07.50 å då var de lika bra att gå upp. Så blev det frukost, pajbakning å sedan rann tiden iväg innan det var dags att åka. Inhandlade glass innan jag gick till kyrkan där personalen stat och åt lunch. Bjöd på ananaspajen som jag bakat på morgonen. En succé tydligen. Jag bjöd på denna för att jag och Jonna aka Strandhkatten å Pia hr 1årsdag idag, värt att fira!!
Vid 13 började jag jobba så då bar det av till affären och handlade inför konfirmandträff och föräldramöte, mycket glasså bullar blev det men som tur va fick jag hjälp av Jocke:) Tack!
Hjälpte sedan Jonna med lite fix å trix innan det var dags att börja träffen :) Kul kul! vi höll på till ca 18.30, sedan var det middag innan vi skulle ha föräldramöte!! Även det gick väldigt bra!!

Så jag har bara varit i kyrkan idag och ska vara dä imorgon med from kl 14 till så länge det behövs för vi ska öva sitta, stå å allt annat!!kul å myckety på en gång!!

puss
Bilden är från berget på Frösön, Östersund! Underbar plats!

Therese 20 :)

Igår fyllde min kära katt 20=) så därför åkte jag hem till henne för att fira det:) Innan gick jag en sväng förbi i kyrkan å hälsade på.
Hos Therese blev det god lunch å efterrätt:) Sedan chillade vi och det var riktigt mysigt :)

Efter va de träning men jag var inte så taggad eftersom jag inte kände mig helt frisk, men tog ut mig ändå.

Idag kommer jag dock att vara i kyrkan mellan 12-minst 18.30 eftersom jag först ska fika lite, sedan jobba å efter de är det konfirmandträff:)

PUSS

Östersund, borta bra men hemma är ändå hemma

Åkte tåg, buss, tåg, pendeltåg och slutligen buss innan jag och Emmeli klev innanför dörren här hemma kl 18.45, Snacka om att vara hungrig då eftersom jag inte ätit sedan frukost förutom lite nötter  och choklad..  Resan gick hemåt och det är väl de jag orkar skriva om den.

Har haft ett par underbara dagar i Östersund hos min moster och äntligen ftt träffa de två eftersom de bestämt sig för att bo där uppe 6h från oss i Stockholm ,men jag har kommit på att det inte är allt för dåligt. Då kan jag ju komma upp dit och få vara i den underbara naturen ett tag:) För visst är det fint där uppe:)

Kom hem och gjorde inte så mycket. Men sedan så gick jag och Emilie till tippen och satt där, mysigt och det var faktiskt varmt även fast det blåste om man jämförde med i norr:P Efter de gick jag hem till Cornelia en stund och njöt av hennes sällskap och fick låna en mobilladdare eftersom jag  glömt min hos moster:P

PUSs å kram dags att dova!!

Jag trivs ganska så bra här uppe

Igår så drev jag och Emmeli runt i Östersunds centrum, större än vad jag hade trott och väldigt mysigt! Vi betedde oss som två turister som fotade en massa men det var kul och vad gör det om vi skämde ut och filk skratta? Vi förlängde ju deras liv då ju :)

Sedan blev det lite hemma innan Jana och Henke kom hem. Blev lite fika då innan middagen. Efter de så gick jag å Henke en tur upp på berget som finns här precis bakom deras hus typ. Vi vandrade uppför. När vi kom till toppen av berget så satte vi oss på en bänk och kollade ut över dne otroligt fins utsikten som var över vatten, skog och stad. Kontraster vill jag lova. Men hur mysigt som helst! Vi såg även ett rådjurs kid i backen, åt färska hallon och såg en fallgrop som man förr i tiden fångade älgar i.
Vi var iväg i ca 1½timme innan vi kom tillbaka hem och sjöng sing star med Jana och Emmeli.

Idag ska vi se typ allt som är något att se i Östersund. Börjar med ett besök i vattentornet som kallas termosen dit vi ska gå eller åka hiss ända upp. Vi ska även pröva en specialitet som kallas Tjillevipp (tror jag) som bara finns å få tag på här.

Sedan får vi se:) Uppdaterar er om de:)

puss

Vill bara tala om en sak

.. att de är typ 8 grader ute, kan ni tänka att de är lite kallt då, hoppas ni har de vamare :)

Norr

Emmeli och jag klarade oss galant med tågen hit till norrland, tog 6h men vi fördrev de tillsammans och blev upphämtade av moster vår på sationen. Sedan chillade vi här i deras lägenhet innan det var dags att handla. Blev Thaimat till middag. Jag tog Pad thai, mums men det smakar ju inte Thailand. men det var gott ändå!

Nu är jag så trött så jag inte vet vad jag ska göra men får gå å lägga mig vi 21.00. Kommer slockna som ett barn:)
Imorgon blir det stan som gäller:P

puss

Svalan i mitt liv, Östersund imorgon bitti

Svalan min! Tänker på dig och finns för dig även fast jag åker imorgonbitti. Älskar dig min vän<3

Imorgon bär det av till moster min i Östersund. Ska spendera 6h på tåg och åker redan kl 06.30 från centralen så det blir väl att gå upp runt 04.30 å jag som intehar packa, ring min moster, duschat eller ngåot i den stilen :O Men det är timmar kvar än :P

Idag var jag hos Jonna och umgicks med henne, kvalitet. Sedan vem och hämta ananaspajen jag bakat till de jag och Cornelia skulle hem till Emelie å fika. Mysigt värre!

Nu ska jag sätta fart, eller:P?

Att kunna njuta va vardagen

Igår hade jag en ritkigt bra dag vill jag tala om.
Började med att åka å bada på Kärsön, eller bada är att ta i eftersom det var svinkallt men jag doppade mig :) Sedan åkte jag hem och möblerade om i mitt rum:) Där på var det träning som gällde, ett sjukt kul pass:):) Sedan åkte jag hem och fick grillat som är godast! Efter de drack jag chokladkaffe, mums! Som toppen på moset så fick jag sms av Cornelia och jag cyklade förbi henne och vi cyklade till Maltesholm för att kvällsbada och det var varmt. Efter blev det te på hennes altan :) Jag mådde så brta när jag cyklade hem igårkväll:) Dagen hade varit underbar, det var varmt i luften och jag kände mig så fri på min cykel när den varma sommarluften sköljde över mig :) LYCKA är va de kallas!

Började denna dag med att läsa och ligga kvar i sängen :) Sedan åt ag en god frukost innan jag gick förbi hemma hos Cornelia för att lämna ett usb-minne med bilder till henne. Gick lite till innan jag tog bussen den sista biten till Vällingby. Inhandlade lite nödvändigheter innan jag hälsade på jocke som jobbade. När jag skulle ta bussen hem så var den 5 min sent men de gjorde inget för jag kunde sitta där i busskuren och njuta av vädret:)
Kvällen kommer spenderas på gymmet, löpband + afro. Sedan blir de hem och få besök av Cornelia :)

Lite helg

Har ju bestämt och lovat mig själv att inte göra många knop den här helgen vilket jag tycker att jag har lyckats med:)
I fredags blev de ju bara träning som var planerar.
Igår, Lördag, så vakande jag och Malin och gjorde en stor frukost innan det var dags att åka aå träna step, blev enbart 1h. Sedan så kom jag hem och följde då med till Huddinge där Joel skulle tävla och satt då ute i solen och chillade mellan 14-17, så skönt. Vi inhandlade lite sallad och åkte hem och åt. Sedan bar det av till Therese, Anna, Tette och Maria som satt i Humlegården och hade det mysigt! Vi drog sedan till JOsefinas och hade sällskap av lite annat folk! Blev även bundisar med några från Brasilien :P haha vid midnatt så styrde jag, anna, maria och Therese våra fötter mot tunnelbanan och åkte hem. Var en helt otroligt mysig kväll:) Tack för den!!!

Nu idag ska jag snart åka å bada lite med delar av familjen! sedan blir det träning och efter de fotboll!!

PUSS

Fredag å inte mycket händer. Va skönt!

Stängde av mobil men vaknade av mig själv redan 09.09( lite coolt) imorse. Sedan har jag typ inte gjort någonting och det är ju hur skönt som helst. Har bestämt att jag bara ska ta de lugnt, läsa lite osv. Men fick besök idga av en liten granne på 4år, alexander. Han kom och frågade om vi kunde leka och jag kan ju inte säga emot. Men följa med honom hem för att presentera mig för hans mamma så hon vet om han skulle säga att han ska till mig, känns lixom bra att ha träffat henne då. Vi lekte i heans rum coh sedan blev det blåbärspaj. Mums!
Nu sitter han och Joel och spelar xbox. så jag ska passa på att läsa lite ur 2 sam.

Puss

Cornelias dag

Började dagen med ett välbehövligt besök hos Jonna. Hann prata med henne tills det var lunch och vi gick för att hon skulle äta å då fick vi sällskap av Eric :) Sedan kom Cornelia och vi gick för att inhandla picknickmat. Blev potatissallad, rostbiff, skagenröra. baguette, physallis å sedan naturgodis till efterrätt! Snacka om att vara mätta efter de. Vi satt oss på en gräsmatta nära Hässelbyslott under ett träd i skuggan. Men när vi var mätta och belåtna drog vi ut filten i solen och då rös jag i hela kroppen för att det var så underbart härligt att ligga där:)

Varma och härliga drog vi oss mot Maltesholmsbadet och gick på toa för att sedna spatsera ut i skogen lite längre bort till ett ställa där det bara var vi. Satt där och doppade fötterna. Sedan var hela vi i vattnet med kläderna på:) Haha! men det var ritkigt skönt och inte speciellt kallt i vattnet:):)

Sedan gick vi i den sköna solen mot kyrkan för att lämna tillbaka besticken som vi lånat och träffade Eric igen och pratade lite med honom innan vi fixade lite inför "på din egen bokstav". Vi skilldes sedna åt på bussfärden jag och Cornelia. Vi äter middag på varsitt håll men sedan kommer hon hem till mig och vi chillar lite innan vi går hem till henne med henne jordgubbar. Efter de går vi mot tippen och sätter oss i kvällssolen :)

puss å kram

Sala, precis vad jag behövde

Kan börja med att denna dag har varit helt underbar! Vill tacka mina underbara vänner som jag varit med idag. Therese å Luuluu!!
Det började med att Therese å jag träffades för att ta tåget 09.44 från centralen. Vi kom fram till Sala city :P så mötte vi upp vår vän. Helt sjukt att vi inte träffats på hels 14 månader, dagen vi tog studenten. Hon hade med sig sin lilla hund Sigge, sötnöt!
Vi fick en rundtur i Sala för att sedan ta oss till stora coop och handla inför lunch och middag, pastasallad med rostbiff och sedan tacos:) Vi lagade mat och henne syster kom och åt lunchen med oss i den mysiga parken mitt i stan. Där satt vi på lakanet och åt, prata massa och njöt av solen :) Hade ganska mycket att prata om. Men vi tog oss hem till henne och gick sedan för att köpa glasss. Bad om 2 kulor men de var typ lika mycket som 5 kulor här i stan, inte snåla inte:) Sedan gick vi runt och fick se Salas ghetto som de kallas och alla andra sevärdheter:)
Chillade hemma och sedan började vi laga middag och avnjöt den i varandras sällskap på ballkongen i kvällsolen. Det var som att vi ses varje dag, precis som förr. Massa skratt blev de:)
Jag behövde verkligen den här dagen ida, bort från allt här hemma och bara njuta och ta de lugnt på annan ort.

Nu ska jag höra av mig till Cornelia och Sanna men först blir de dusch för att inte lukta usch :P

puss

Började bra men blev ett mindre bra slut

Hade en bra morgon då jag hjälpte mamma, pappa å Joel att fixa hemma. Sedan åkte jag förbi Jonna på jobbet för att lämna tillbaka en lånad tröja, hann prata lite med henne innan jag skulle in till stan för att möta min vän Katt- Anna( hon är en av de jag gick med på gymnsiet"Katterna") Vi chillade runt i stan och fikade lite på Bolero, mysigt å inte så mycket folk då alla satt utanför och lapa sol. Sedan tog vi en promenad till S:t Eriksplan å då tog jag tunnelbanan för att åka hem, hann då prata en sväng med Emilie och Sanna.
När jag kom hem kändes de som jag hade feber och var ganska stressade över allt jag inser att jag har planerat tills jag åker mot norr. Har typ något varje dag. Idag var de tomt i kalenderna, men inte blev de en slappardag inte.
Pallrade mig till gymmet där jag skulle köra dubbla pass men de blev inte så för jag gick kramp i magen och vill bara gå därifrån vid halvtid men jag kämpade på och gick inte på pass nr. 2 istället. Höll även på att svomma till när jag körde, inte kul alls! Kanske blir 2 dagars vila i sträck nu. Men vi får se vad som händer!

Nu ska jag snart gå å lägga mig för de e upp ganska tidigt imorgon, tror att jag kommer ställa klockan på 07.50. En timma innan min buss går för att ta mig till Sala med Therese:) Behöver komma från stan för att inte stressa tror jag, ska pröva de i allafall:)

PUSS

Att en tisdag kan bli så bra :D

Började gårdagen med att chilla och inte göra så mycket vettigt. Men när klockan närmade sig 13 så tog jag bussen och hämtade Jonna som satt på sitt kontor och började jobba igår. Men ajg tog med mig henne in till stan för att vi skulel fika med vår kära Pia:) Vi gick mot Gamla stan och Ben och Jerry-glassbaren och tog två underbara kulor var. Sedan tänkte vi sätta oss vid vattnet men det var för varmt så vi tog oss till chokladfabriken vid slussen och satt därinne och avnjöt dryck och sällskap. Sedan hade tiden rulla iväg så mycket att det var dags att bege oss åt varsitt håll, även fast jag fick sällskap till Fridhemplan :)
Jag hade de väldigt trevligt med mina underbara föredetta arbetskollegor, känns så sjukt att vi inte komma träffas dagligen igen ju:( NU är de Jonna som håller skeppet flytande medan jag och Pia gör saker på annat håll. Men jag hade en mysig dag med de två:) Vilket vi kommr göra om så småning om!!

Efter en mysig fika blev de träning *2 , muskel och afro:)
KOm hem och sedna blev det så att jag gick till Sanna och umgick med henne! väldigt trevligt de med!

Kan med andra ord summer dagen så att det inte var mycket som jag skulle klaga på, typ inget förutom att jag inte kunde sova i natt:( Inget å haka upp sig på, eller?

Dagen idag

Dagen i min kalender är helt tom, händer typ aldrig!
Men jag ska ta mig en sväng förbi Jonna idag med för att bla lämna tillbaka hennes tröja som jag lånade i samband med lägret, tänkte att hon skulle kunna få tillbaka den nu även fast det är världens mysigaste just för att de inte är min egen skulle jag tro, så brukar de ju vara men iallafall. Sedan tänkte jag hinna förbi Sanna idag med om de blir innan eller efter dagens träning återstår å se...

Underbar dag

Gårdagen blev jättebra för min del. Först tränade jag å det var ganska jobbigt med tanke på att jag sprungit i fredags på löpbandet, men det funkade och var kul. Sedan åkte jag hem å fixade lite sedan var det fika med Emilie och handlade lite tajts, yippie!! Åkte hem och packade innan jag gav mig iväg till Cornelia. Vi lagade middag, pratade en massa, umgicks med Astrid och såg film, sedan sov vi så sött i Cornelias säng:):) Ritkigt mysigt! Sedan gjorde vi frukost imorse:)

Idag har jag hjälpt pappa att fixa inför det att vi ska m¨åla om på övervåningen, sedan blir de lunch å träning. Troligtvis även söndagsfotboll som jag har missat i två veckor, men nu så kan de bli av :)

PUss

1 augusti, tiden bara rusar iväg

Igår hade jag en rtkigt mysig dag med min änglar Therese å Tova:) Tur att jag har er å även fast vi inte ses så ofta så är allt som vanligt ändå:)
Sedan tränade jag å det gick så lätt, ritkigt skönt! Min faster som tog med sig Ellen till London var här igår så då passade jag på att vara med henne oxå:) Hann även prata med Cornelia och Jonna i telefon vilket var evigheter sedan , men tyvär blir de så på sommaren när alla är borta å flänger runt. men det är ni värda!!

Idag är det redan den 1:a augusti och det känns sjukt va tiden har gått frt, det här året har lixom bara börjat känns det som och vi är redan inne i den 8:onde månaden. Sjukt! Någon annan än jag som vill stoppa upp tiden lite för att bevara det underbara vi har nu? men så känner jag ganska ofta, det är därför jag fyller dagarana med så mycket att göra. Men det sägs ju att när man har kul så går tiden fort, jag måste isåfall ha det asroligt! Jag ska väl inte klaga på de.

Det som står på schemat idag är att träna step + core, 11.00-12.30, sedan hem. Fika en sväng med Emilie i Vällingby och sedan blir det till att krama på och umgås med min bästa vän Cornelia :):)
Jag kommer ha ännu en underbar dag, inte konstigt att tidne bara springer iväg för mig :P