Vi fick plats i Villa villekulla,LYCKA!

Måste berätta om min underbara dag för er alla.
Allt började med att jag träffade Jonna vid 10.30 och då tog vi bussen till Junibacken där det stod en massa barnvagnar utanför men det gjorde inget. Vi var där mellan 11-14.30 och under dne tiden hann vi se teaterföreställningen Sand i Samarkand som var väldigt kul:) Sedna skyndade vi oss till Villa Villekulla där vi visste att Pippi-teatern skulle utspelas. Kan meddela att vi var först på plats men det var ju den vi hadekommit för att se. Vi blev inte besvikna vill jag lova. Den var så himla bra och kul och det var ju tur för vad hade annars hönt med min bild av Pippi! Gav ett gott skratt!Lycka! Vi drog oss sedan vidare till Sagotåget men fastande lite i Krakel spektakels värld därallt är fel som : Varm glas, ost i Tobaksaffären, hattar i skoaffären å så. Sagotåget är riktigt värt, nästan så vi ville åka igen. Men vi tog nu en rundtur i Villa Villekulla och synade de:PRed även på Lilla gubben:) Efter blev de Krakels värld igen och nu fick vi även gå runt på piratskeppet som fanns och åka rutschkanan ner. Sedan gick vi vilse i en jordgubbstårta:P Nu var det dags att besöka Mullemeck, Karlsson, Rut och Kunt, Pettson, Lafons och konstigt nog även Mumin.
Nu var vi nöjda och tog en uppfriskande promenad mott kärnan av stan. Hade problem med var vi skulleätaså Jonna inhandlade garn först. Tillslut hamande vi på en trevlig Italiens resturang och blev mätta,belåtan och ganska trötta. Drog på oss alla kläder igen för att nu bege oss mot fikastället Chokladbollen. Där smällde vi i oss te och 2 olika chokladbollar. En med nonstop och en med Daim och digestive. Mumisgt. Sedan bar vi kosan hemåt.
Har haft en underbar dag med min katt!!

Efter har jag hunnit baka chokladdoppade kokostoppar som jag ska ha med mig imorogn och bjuda alla mina ledarvänner på och jag hoppas de uppskattas. Har även börjat med min julhalsduk och det känns jättebra! Måste ju bli klar med denn och helst ett par matchade sockor innan julen. Får se hur de går. Men kommer nog få en del stickat i helgen om jag har tur, de åker ialla fall med ut så får vi se:)
Har även en massa att packa imorgon så får se hur dagen ser ut:P

Puss å kram

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0