Akuten på S:t Görans och SÖs,kul lördags morgon

Har haft ont i magen på höger sida som att det skulle vara blindtarmne, har vaknat både fredag och i natt. I natt när jag vaknade gjorde det så ont att jag väckte mamma. Ringde vårdguiden som sa att jag genast skulle åka in och sagt å gjort. KOm in och allt gick bra, fick ta lite prover och sedna vänta i 2 timmar innan jag blev undersökt och hon konstaterade att det inte var blindtarmen ( men kunde inte 100% utesluta det) men troligtvis så var det en cysta som satt på äggstocken så fick remiss till SÖs gynakut så vi åkte dit och så var allt igång igen. Prover och med ultraljud kunde det visas att det väldigt troligt varit en cysta som sruckigt och där av smärtan. Fcik medicin utskrivit så nu ska det nog bli bra.Men om det inte är bra imorgon så måste jag tillbaka till akuten för att se om det ändå kan vara blindtarmen, men jag håller tummarna :)

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0