Kul med andras bloggar, men varför?

Jag kan inte förstå varför jag och många andra läser bloggar som skrivs av folk vi inte har en aning om vilka de är. Jag kan förstå att man läser en kompis blogg, eller någon man känner genom någon eller lite halvt. De kan ju vara kul. Men vad är det som är så kul att läsa en främande persons blogg, följa den människans liv? Jag har inget svar på det.

De bloggar jag läser nu:
Cornelia denna tjej känner jag så därför slänger jag min blick på hennes blogg varje dag
Carro denna tjej var min konfirmand i somras på Danielsgården
Karin Hennes blogg kom jag in på av en slump och sedan dess har jag läst den
Stina-Lee Även henne av en slump

Dessa bloggar läser jag varje dag och komenterar i :)

Ska försöka komma på varför man läser främnande människors bloggar med stort intresse, om du har något svar kan du ju komentera.

puss

Kommentarer
Louise S.A säger:

Jag läser många, ibland flera 100 olika bloggar, varje dag för att dem ger mig en sån bra inspiration till vad jag kan skriva om osv.
Men dem jag verkligen "följer" är dem jag började läsa från början och kan inte sluta, hur dåliga dem än kan vara.

Men andra kan nog känna att dem "lär känna" en person via bloggen, att det är som att kolla på en dokusåpa helt enkelt.
Fick höra detta om min blogg då jag gör en hel del äventyr i mitt liv som jag skriver om.

Ha de så bra!
Kramar Louise

2008-01-07 @ 17:20:08
URL: http://louisesa.blogg.se
Cornelia säger:

jag läser ju din blogg för att hänga med i ditt liv när jag inte träffar dig och tittar på film typ varje dag ;p (a)
och de flesta bloggar jag läser är det ju därför jag läser, men några andra finns det ju också... (a)
puss

2008-01-08 @ 16:19:52
URL: http://neliaa.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0