HELT SJUKT!! hur kan man göra så här?

Jin Yani, 20, tvingades göra abort i månad nio


Vattnet gick för höggravida Jin Yani.Då ingrep abortpolisen och dödade det ofödda barnet.Det var straffet för att hon inte var gift med pappan.Det är inte bara omvärlden som agerar för att stärka de mänskliga rättigheterna i Kina. Jin Yani och hennes man har stämt myndigheterna i ett fall som ska granskas av högsta domstolen.I ettbarnspolitikens Kina är det inte tillåtet med utomäktenskapliga barn. Kvinnor som inte fyllt 20 år får heller inte bli gravida.
Jin Yani, från Qianan, fyllde 20 under graviditeten och planerade att gifta sig med sin pojkvän och sambo Yang Zhongchen.
Det hindrade inte att polisen grep Jin, i nionde månaden. De förde henne till en abortklinik, där barnet dödades med en spruta.Två dagar senare plockades den ofödda flickan bort ur livmodern. Paret tvingades dessutom böta för att ha saknat tillstånd för familjeplanering.
- Jag bad på mina bara knän att jag skulle få föda min dotter. Jag hade redan gett henne ett namn, Yang Yin, säger Jin Yani i Daily Telegraph.
Hon mådde fysiskt och psykiskt väldigt dåligt av ingreppet och tillbringade 44 dagar på sjukhus. Paret anser att myndigheterna har brutit mot lagen eftersom tvångsaborter är förbjudet.
- Vi kommer aldrig att få tillbaka vår lilla bebis, men hoppas att något sådant här aldrig ska hända igen, säger Jin Yani


Kommentarer
Anonym säger:

det är ju helt sjukt!

2008-01-29 @ 18:59:37
URL: http://www.wildamatilda.blogg.se
Cornelia säger:

fy fan vad sjukt!

2008-01-29 @ 20:00:17
URL: http://neliaa.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0