Helt underbart!

Nu har vi kommit hem från den ljuvliga sparesan till Riga. :) Underbart är bara förnamnet.

VI började med att äta middga på båten, pasta med nått å sedan en skum efterrätt:P sedan la vi oss för att sova, vilket jag kunde göra till ca 02.30 sedan låg jag vaken och vred och vände på mig till kl 6. När det sedan var dags för frukostbuffén, så hade jag i princip sovit i 5 timmar:/ men hummöret var på topp ändå:) När vi hade ätit klart så insåg vi att vi hade låst ut oss själva :P men de löste sig.

NÄr vi väl gick av båten så skulle v hitta till gamla stan och de gjorde vi efter vi orientering med karta, haha. VI gick in på köpcentret som hette "Stockmann" där vi tittade runt lite, men vi kan kontatera att de ligger minst 5 år efter med klädmodet :/ så vi gick till Fazer caféet och köpte oss två skumma bakelser, som smakade väldigt udda...efter de gick vi på mc donalds.

Efter det var de dags att hitta till hotellet men det var inte så lätt även fast vi hade karta , men vi komfram till slut och insåg att vi bodde ca 2 minuter från ett köpcentrum, YIPPIE!!! Det besökte vi efter vi hade checkat in och lämnat våra resväskor. Vi handöade lite och sedan gick vi till hotellet.

NU var det dags för massage, UNDERBART, å lite senare manikyr, sncka om att känna sig fräsch efter åt.

Efter det var det dags att färga mitt hår( 1:a gången på denna resa). Sedan tog vi hissen till resturangen och beställde sallad med fetaost till förrätt och kyckling med ris å så till varmrätt. VI missförstod att man var tvungen att beställa efterrätten samtidigt så vi fick ingen men de gjorde inget..

När vi sedan vaknade nästa morgon var mitt hår nästan lika gult som en kyckling, så vi gick till  centrum efter frukosten och köpte  ny färd, bara att denna gång blev håret grå/lila/vitt. PANIK!!!!
VI checkade ut occh bestämde oss för att gå till stan igen, fördriva tid, äta och shoppa lite. NU köpte jag mörk hårfärg, de kan ju inte misslyckas. VI åt på Hesburger, asgott:)

VI bestämde oss för att gå till båten och checka in men det var lättare sagt än gjort med tanke på att när vi kom fram så hade vi tappat bort biljetten, men som tur var löste sig allt utan något krångel.

VI färgade mitt hår, så nu är jag BRUNETT!!!

efter de så chllade vi mest,
kollade i de olika taxfreebutikerna och av en slump tog vi fel trappor upp till vår hytt och hamnade på däck 8 ( vi bodde på däck 7). Vilket visade sig vara bra för där bjöds det på gratis skönhetsbehandlingar. Vi valde att göra nått där man stoppade i händerna i varmt "stearin" och nä mn tog bort de så var händerna jättelena:). Vi gick sedna och bokade massage tlls i morse.

I morse så gick vi först och fick ansiktsmassage , sedan var det dags att få axel och huvudmassage. Sedan fick vi även målade naglar och sedan var det dags att gå av båten.

När vi gick av båten så tog de in mig i tullen...men de hittade inget:P pappa blev nog inte så glad när jag smsade honom :P HAHAHHA

TAck Therese för en underbar resa:)( bilder kommer lite senare)

Puss å kram :)

Kommentarer
Cornelia säger:

åh vad skönt :)
haha, ja det var genom ellen (a)

2007-10-03 @ 15:39:06
URL: http://neliaa.blogg.se
Anna säger:

Låter grymt skönt och det låter som om ni hunnit med en massa saker där asså!
Skumt att du färgade håret 3 ggr bara :P men de bruna var skitfint!
PUSS SES IMRORRN! <3

2007-10-03 @ 16:28:33
URL: http://annak89.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0