Juldagen!

Igår var de julafton, mysig dag! det började med att hela familjen åt frukost tillsammans å alla utom pappa åt gröt. Sedan hämtade vi min faster. Efter de begav vi oss mot märsta och min farmors och farfarsgrav. Vi tänd ljus, gick in i kyrkan och sedan bnegav vi oss för det årliga besöket på McDonalds. ( det är sant å vi var inte ensamma). Sedan åkte vi hem och det var ca 30 minuter till Kalle Anka. Vi såg på det och" Kan du vissla Johanna". Sedan var det dags för att äta julmat! Vi mumsade på ett bra tag för att sedan slå oss ner i sofforna och invänta julkalenderns sista avsnitt!

Efter det var det dags att öppna alla julklappar! jag fick bla böcker, helkroppsmassage å en almanacka! :) Vi såg sedan på Shrek III, asbra ju!

Vid 22.30 så drog Ellen och jag till bussen för att åka till kyrkan och gå på julmässan, mys <3 Vi var där innan 11 och träffade då alla som skulle vra med och helt plötsligt var jag oxå med:P jag fick den mest betydande rollen, Nämligen ÅSNA! (ordet finns inte i T9) För tänk själv hur skulle Maria och Josef kommit till Betlehem eller hur skulle Shrek klara sig utan sin åsna?
Jag fick en tröja av Malin där det stod: "Erica är bäst tycker Malin Wasing". Jag blev jätteglad!:D<3

Kvällens rollista:(tror att det är alla)

Cornelia = Maria      Hanna & Rasmus = herdar                    
Fredrik = Josef         David, Malin & Denis = Vise män   Emelie = Heroldern    
Erica = Åsna             Bine = Ängeln    Malin, Danne & Cissi = Värdar


Efter mässan satt vi kvar i kyrkan och hade mysigt. Jag och Cornelia skulle ta bussen vid 2, emn det blev som vanligt ändrat. Men vi bestämde oss för att ta den 02.30 men såklart var den inställd, så gick gick tillbaka till kyrkan för att Cornelia var jättekissnödig och då fick vi skjuts av Emelie:) ända hem:D

Juldagen
Jag vaknade ganska sent i dag efterosm jag inte somnade förens vid 4 i natt, men det var de värt! sedan åt jga frukost och duschade. För jag skulle med Cornelia till Jessie för att sjunga sing star(för ovanlighetes skull). Världens sötaste katt hade hon oxå:) Tiger! Vi sjöng massa men sedan skulle vi hem och äta. Och jag ska typ till Cornelia i kväll och se Shrek III igen :D

puss <3

Kommentarer
Tesan säger:

puuusssssyy ;)


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0